loading...

كراتين مو و انواع روشهاي كراتين مو

كراتين مو و انواع روشهاي كراتين مو

بازدید : 467
پنجشنبه 5 تير 1399 زمان : 14:42

موهای سفید معمولا نشانه افزایش سن و پیری است. در حقیقت پیری موها با از دست دادن رنگدانه‌های آن آغاز می‌شود. البته سفید شدن موها تا حدود زیادی به ژنتیک افراد نیز بستگی دارد. بسیاری از افراد از سنین جوانی فرآیند سفید شدن موهای خود را تجربه می‌کنند؛ و بعضی دیگر حتی در سال‌های پایانی میان‌سالی نیز، موی سفیدی بر سر ندارند.
اگر شما نیز تجربه داشتن موهای سفید و خاکستری را داشته باشید؛ احتمالا متوجه بعضی تفاوت‌های آن با موهای مشکی قبلی خود شده‌اید. شاید بتوان مهم‌ترین این تفاوت‌ها را خشک، زخیم و زبر شدن آنها دانست. نبود رنگدانه‌ها و کم شدن میزان آب و کراتین مو ، از جمله علت‌های این مشکل است. در این شرایط برای آنکه کماکان زیبایی و سلامت موهای خود را حفظ کنید؛ باید وقت بیشتری را صرف مراقبت از آنها نمایید. در ادامه این نوشته چند پیشنهاد مراقبتی مختص موهای سفید شده را به شما ارائه می‌کنیم.

مراقبت و حفظ زیبایی موهای سفید شده

شامپو و روش شستشوی موهای خود را تغییر دهید

موهای پیر شده نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند. شما باید با آنها با ملایمت بیشتری رفتار کنید. یکی از این موارد نیز انتخاب شامپوی مناسب است. شامپوهای ملایم‌تر در این زمینه می‌توانند به موهای شما کمک کنند. همچنین بهتر است از شامپوهایی قوی مثل شامپوهای ضد شوره تا جای ممکن استفاده نکنید.
پس از انتخاب یک شامپوی ملایم، بهتر است هنگام شستشو نیز رفتاری ملایم و آرام با موهای خود داشته باشید. در درجه اول یک مرتبه شستشوی مو کافی است؛ و شستشوی دو یا سه باره مو در یک نوبت حمام، از جمله علت‌های ضعیف، خشک و شکننده شدن موها است. همچنین هنگام شستشو از آب داغ استفاده نکنید و تاجای ممکن آب را ولرم نمایید. آب داغ می‌تواند باعث کاهش رطوبت موهای شما شود.
پس از شستشو نیز با همان حساسیت‌های قبلی، اقدام به خشک کردن موها کنید. در درجه اول توجه کنید که حوله را روی موهای خود نکشید و تنها با لمس موها آب آنها را بگیرید. استفاده از ابزارهایی مثل سشوار و اتوی مو را نیز تا جای ممکن فراموش کنید؛ و حداقل در شرایط معمول از آنها استفاده نکنید. این ابزارها نیز موجب آسیب دیدن بیشتر موها می‌شوند.

روغن‌های نرم و تقویت‌کننده را فراموش نکنید

ساعتی پیش از حمام می‌توانید از روغن‌های طبیعی مختلف، از جمله روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و… استفاده نمایید. این روغن‌ها معمولا موجب آب‌رسانی بهتر به موهای سفید شده و از میزان خشکی آنها می‌کاهند.
پس از حمام نیز از سرم‌های تقویت‌کننده مو استفاده کنید. این سرم‌ها حاوی مواد مغذی لازم برای موهای شما هستند؛ و به‌طور موقت وضعیت آنها را از نظر سلامت و زیبایی بهبود می‌دهند.
فراموش نکنید که حتی اگر خودتان در سنین جوانی و میان‌سالی هستید؛ موهای سفید شما در سن پیری قرار دارند. بنابراین انجام این فعالیت‌ها کاری موقتی و درمانی نیست. بلکه روش‌هایی همیشگی است که کیفیت موهای سیاه، سفید و خاکستری شما را در طول زمان حفظ می‌کند.

وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید

اگرچه موهای سفید ارتباط مستقیمی با سلامتی جسمی ندارند. اما ریزش مو و کاهش کیفیت و زیبایی آنها می‌تواند به سلامت جسمی شما کاملا مرتبط باشد. به عنوان مثال کمبود بعضی از مواد از جمله آهن در بدن و یا تنظیم نبودن غده تیروئید، می‌توانند موجب آسیب دیدن موها شوند.
بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای و برای سنجش سلامت جسمی خود نزد پزشک بروید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید. در صورتی که این آزمایش‌ها نشان از کمبودی در بدن شما بدهد؛ پزشک می‌تواند با ارائه درمان‌های مناسب و تجویز داروها یا مکمل‌های غذایی، بسیاری از مشکلات جسمی شما را بطرف کند.
برطرف شدن این مشکلات نیز در نهایت می‌تواند کیفیت و سلامت موهای سفید شما را افزایش دهد.

بازدید : 683
جمعه 16 خرداد 1399 زمان : 13:27

انتخاب رنگ مناسب بخش مهمی از روند دستیابی به ظاهری زیبا و طبیعی از طریق اکستنشن مو است. از آنجا که سیستم طبقه‌بندی رنگ‌ها در شرکت‌های تولیدکننده اکستنشن کمی متفاوت است، گاهی خانم‌ها برای خرید اکستنشن دچار سردرگمی می‌شوند. اما نکاتی وجود دارد که رعایت کلی آنها می‌تواند در انتخاب رنگ اکستنشن مو به شما کمک کند. در این مقاله به این نکات در قالب یک راهنمای کامل اشاره می‌کنیم.

انتخاب رنگ اکستنشن مو

مهمترین نکته برای انتخاب رنگ اکستنشن مو

همانطور که می‌دانید اکستنشن درست از قسمت ریشه مو نصب می‌شود. بنابراین مهمترین نکته‌ای که در زمان خرید آن باید رعایت کنید، توجه به رنگ ریشه است. درست است که قسمت ریشه مو عموما از رنگ تیره‌تری نسبت به ساقه برخوردار است، اما اگر می‌خواهید یک اکستنشن طبیعی و حرفه‌ای داشته باشید، هنگام انتخاب رنگ موهایی که قرار است نصب شوند، به رنگ 10 سال اول موهای خود توجه کنید. اگر تضاد رنگی بین اکستنشن و موهای طبیعی خودتان زیاد باشد، رشد ریشه باعث می‌شود که تطابق نامناسبی ایجاد شده و استفاده از اکستنشن کاملا به چشم بیاید.
پس اگر برای شما امکان‌پذیر است، حتما قبل از خرید دسته‌ای از موهایی که قرار است به عنوان اکستنشن روی موهای طبیعی خودتان نصب شود را روی قسمت ریشه گرفته و تطابق رنگی آنها را در نظر بگیرید. اگر اکستنشن را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید، می‌تواند با دسترسی به کاتالوگ رنگی آنها نیز این مقایسه را انجام داده و بهترین انتخاب را داشته باشید. انتخاب رنگ اکستنشن مو مرحله مهمی است و ارزش وقت صرف کردن را دارد.
البته از آنجا که اکستنشن‌های باکیفیت موجود در بازار غالبا از موهای طبیعی انسان تهیه می‌شوند، رنگ کردن آنها بلامانع است. اما بسیاری از خانم‌ها تمایل ندارند که همزمان از رنگ مو و اکستنشن استفاده کنند. بنابراین ترجیح می‌دهند رنگی را انتخاب کنند که به رنگ طبیعی موهای خودشان نزدیک است. اما اگر شما از این دسته افراد نیستید می‌توانید روی گزینه رنگ کردن نیز فکر کنید و از آن به عنوان روشی برای ایجاد مطابقت استفاده کنید.
این نکته را فراموش نکنید که نصب اکستنشن روی موهای طبیعی خودتان و پاک کردن رنگ مو قبل از نصب، یک راه تضمینی برای یکدست کردن موهاست. البته استفاده از چند دسته اکستنشن متضاد لابه‌لای موها می‌تواند ظاهری جذاب‌تر ایجاد کند. اما اگر صرفا به دنبال حجم‌دهی به موهای خود هستید توصیه می‌کنیم که از یک رنگ برای این کار استفاده کنید.

یک نکته مهم دیگر

برای انتخاب رنگ اکستنشن مو و داشتن ظاهری طبیعی، توجه به رنگ پوست نیز بسیار مهم است. استفاده از رنگ پوست و انتخاب بر اساس این فاکتور می‌تواند جذابیت موها را چند برابر کند. البته اگر مشتری بخواهد ظاهری متفاوت‌تر و جسورانه‌تری پیدا کند و موهایش نقطه کانونی توجه باشد، می‌تواند از رنگ‌های مکمل نیز استفاده کند. به عنوان مثال افرادی که رنگ پوست‌شان از تن سرد برخوردار است می‌توانند برای ایجاد ظاهری متفاوت از رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی برای اکستنشن موهای خود استفاده کنند. اما کسانی که تمایل دارند دیگران متوجه اکستنشن‌هایشان نشوند باید از اصول زیر پیروی کنند.

افرادی که پوست‌هایی با تن گرم دارند

افرادی که پوست‌های گرمی دارند بهتر است از رنگ‌هایی با پایه زرد یا قرمز استفاده کنند. این طیف رنگی هماهنگی جذاب و طبیعی با پوست‌های گرم دارد و قطعا می‌تواند مشتریان مشکل‌پسند را رازی نگه دارد. در ضمن استفاده از این تن رنگی باعث می‌شود که حجم موها بیشتر شود.

افرادی که پوست‌هایی با تن سرد دارند

برای کسانی که تن پوست‌شان سرد است توصیه ما استفاده از رنگ‌هایی با پایه خنثی یا آبی است. البته دست این افراد برای انتخاب رنگ اکستنشن مو کمی بازتر است. اگر تن پوست شما هم سرد است می‌توانید با نصب چند دسته اکستنشن متفاوت‌تر، ظاهر جذاب‌تری پیدا کنید.

بازدید : 440
يکشنبه 11 خرداد 1399 زمان : 13:04

داشتن موهای بلند، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست! اما به نظر می‌رسد تعداد کمی از افراد به اندازه کافی خوش شانس هستند تا بتوانند موهای یک دست و بلندی داشته باشند. در حقیقت افراد زیادی در جامعه از عارضه ریزش مو شکایت دارند. روش‌های زیادی برای کنترل ریزش مو و جبران آن وجود دارد. به عنوان مثال اکستنشن مو یک روش بی‌ضرر و کاربردی است که می‌تواند حجم و قد موهای شما را به سرعت افزایش دهد. به غیر از اکستنشن، چند روش طبیعی هم وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها، موهای خود را تقویت کنید. البته استمرار و مداومت در استفاده از این روش‌ها، کلید موفقیت شماست.

آموزش چند راه‌حل طبیعی برای کنترل ریزش مو

برخی از دلایل ریزش مو عبارتند از:

  • کمبودهای تغذیه‌ای
  • عدم تعادل هورمون‌ها در بدن
  • مشکلات تیروئیدی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • استفاده از قرص‌های ضد بارداری
  • استرس بیش از حد در زندگی
  • استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی بی‌کیفیت
  • افزایش سن
  • سابقه ژنتیکی
  • عدم مراقبت از موها

بسته به علت، ریزش مو می‌تواند به صورت ناگهانی یا تدریجی رخ دهد. گاهی فقط روی پوست سر، گاهی نیز بر روی کل بدن تأثیر می‌گذارد. اگر به دنبال درمانی طبیعی برای ریزش مو هستید و تمایلی ندارید که برای کنترل این عارضه دارو مصرف کنید، می‌توانید از روش‌های طبیعی که در ادامه توضیح می‌دهیم استفاده کنید.

راه‌های ساده برای کنترل ریزش مو

ماساژ منظم پوست سر

شاید ارزان‌ترین روش برای کنترل ریزش مو ماساژ پوست سر باشد. ماساژ مناسب مو و پوست سر با روغن باعث افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو شده و قدرت ریشه‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین باعث ایجاد آرامش و کاهش استرسی می‌شود که خودش یکی از دلیل شایع ریزش مو است.
برای ماساژ پوست سر خود می‌توانید از روغن‌هایی مانند نارگیل، بادام، زیتون یا کرچک به روش زیر استفاده کنید.

  1. کمی از روغن مورد نظر خود را گرم کنید.
  2. با فشار ملایم و با کمک نوک انگشتان روغن گرم را روی مو و پوست سر ماساژ دهید.
  3. کلاه رنگ بپوشید و حداقل یک ساعت صبر کنید.
  4. سپس موها را شامپو کنید.
  5. این کار را 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید.

استفاده از عصاره رزماری

ماساژ پوست سر باعث تحریک فولیکول‌های مو و افزایش رشد آنها می‌شود. از طرفی اگر از عصاره رزماری برای انجام این کار استفاده کنید، روند جلوگیری از ریزش مو بسیار آسان‌تر خواهد شد. رزماری یکی از گیاهان مفید برای بدن است.
این ماده دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و رشد مو را تقویت می‌کند. علاوه بر این، گوگرد و سیلیس موجود در آن به معکوس کردن ریزش مو کمک می‌کند. برای تمیز کردن میکروب‌های موجود در پوست سر و خارش شوره ناشی از آنها نیز می‌توانید از این ماده استفاده کنید.

  • 2 یا 3 قطره اسانس رزماری را در 2 قاشق غذاخوری روغن پایه مانند روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.
  • آن را روی موهای خود بمالید و با استفاده از نوک انگشتان به مدت 5 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید.
  • حداقل 30 دقیقه صبر کنید و سپس طبق معمول موها را شامپو کنید.
  • این کار را 2 بار در هفته انجام دهید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک داروی مؤثر برای مقابله با انواع مشکلات موثر بر روی مو از جمله ریزش است. این ماده به پاکسازی منافذ و متعادل کردن سطح pH پوست سر کمک کرده و به این ترتیب موجب تحریک رشد مو می‌شود. در حقیقت آنزیم‌های پروتئولیتیک موجود در آلوئه ورا سلول‌های مرده را از پوست سر جدا کرده و فولیکول‌های مو را محکم می‌کنند.
آلوئه ورا همچنین توانایی فوق‌العاده‌ای در افزایش گردش خون در یک منطقه خاص از بدن دارد. به علاوه حاوی ویتامین‌های A ، C و E است که همگی برای گردش خون، رشد سلول و درخشش موها مفید هستند.

  • ژل داخل یک برگ آلوئه ورا را خارج کنید.
  • آن را روی مو و پوست سر بمالید و حدود 45 دقیقه صبر کنید.
  • سپس سرتان را با آب معمولی بشویید.
  • هفته‌ای 3 یا 4 بار این درمان را تکرار کنید.

همانطور که گفتیم، این روش‌ها نیاز به استمرار و صبر دارند تا نتیجه بدهند. بنابراین اگر به دنبال یک راه‌حل سریع برای افزایش حجم و بلندی موهای خود هستید، هنوز هم پیشنهاد اول ما به شما اکستنشن لیزری است.

بازدید : 293
11 زمان : 1399:2

همانطور كه مي‌دانيد اكستنشن مو يكي از به‌روزترين و كاربردي‌ترين روش‌هاي جبران ريزش مو است. شما با نصب اكستنشن روي موهاي خود مي‌توانيد علاوه بر پرپشت كردن موها، طول آنها را نيز افزايش داده و زيبايي خود را دو چندان كنيد. از طرفي روش‌هاي مختلفي براي اكستنشن مو وجود دارد كه هر كدام مزاياي خاص خود را دارند. به عنوان مثال در اكستنشن ليزري به كمك دستگاه ليزر عمل الصاق موهاي طبيعي به موهاي خودتان انجام مي‌شود. با اين وجود سوالي كه در اين بين مطرح مي‌شود اين است كه آيا با نصب اكستنشن مو باز هم مي‌توانيم ورزش كنيم؟
ورزش يكي از مهمترين دلايلي است كه باعث مي‌شود برخي از خانم‌ها از نصب اكستنشن مو اجتناب كنند. اين باور غلطي است. چرا كه شما مي‌توانيد با وجود داشتن اكستنشن مو ورزش كنيد. اما هنگام انجام اين كار بايد چند نكته مهم را رعايت كنيد.

نصب اكستنشن مو و ورزش

نصب اكستنشن مو و ورزش

اگر اكستنشن داريد و مي‌خواهيد ورزش كنيد، براي مراقبت هر چه بهتر از موهاي‌تان بايد نكات زير را در نظر بگيريد.

بايد مطمئن شويد كه اكستنشن‌ها با پوست خيس تماس پيدا نمي‌كنند

عرق حاوي نمك است. نمك هم دشمن مو محسوب مي‌شود. درست است كه تعريق فوايد زيادي براي پوست دارد، اما قاتل مو است. فراموش نكنيد كه موهاي ما براي سالم ماندن نياز به PH متعادل دارند.
از طرفي موهايي كه اكستنشن شده‌اند مانند موهاي طبيعي به پوست سر متصل نيستند و از مواد مغذي كه به موهاي طبيعي مي‌رسند محروم هستند. بنابراين اين موها به كمك مواد مغذي ترميم نمي‌شوند و به مراقبت بيشتري نياز دارند.

قبل از تمرين موها را با نرم‌كننده بشوييد

اين كار يك سد محافظ روي موها ايجاد مي‌كند و باعث مي‌شود عرق نتواند روي آنها تاثير منفي بگذارد. همچنين موها را حالت مي‌دهد و باعث جلوگيري از كمبود آب موها در هنگام ورزش كردن مي‌شود.

از روسري يا سربند استفاده كنيد

ورزش كردن معادل است با تعريق. بنابراين هرگز نمي‌توانيد جلوي عرق كردن را در طول فعاليت بدني بگيريد. بهترين كار اين است كه از پوششي مانند كلاه، روسري يا سربند استفاده كنيد. پوشيدن روسري مي‌تواند ميزان عرق جاري شده روي پيشاني و گردن را كاهش دهد. اين پوشش بخش زيادي از عرق بدن را جذب مي‌كند و سدي بين موهاي اكستنشن شده و عرق است.

موها را دم اسبي ببنديد با ببافيد

فقط اگر مي‌خواهيد از اين مدل مو استفاده كنيد بايد چند نكته را در نظر داشته باشيد. دست زدن زياد به موها فقط باعث شل شدن كش موها مي‌شود. از طرفي محكم بستن آنها نيز براي موها اكستنشن شده ضرر دارد. بنابراين سعي كنيد موها را با فشار ملايم ببنديد يا ببافيد. به اين صورت بهتر مي‌توانيد آنها را مهار كنيد.

بعد از تمرين موها را بشوييد

نمي‌توان از تعريق همراه با فعاليت بدني جلوگيري كرد. اين روند بخش طبيعي از زندگي است. بنابراين خواه ناخواه با ورزش كردن مقداري عرق روي موها مي‌نشيند. پس بعد از ورزش كردن از شستشوي موها با شامپو مخصوص موهاي اكستنشن شده غافل نشويد.
فراموش نكنيد كه هميشه بايد از شامپوها و نرم‌كننده‌هاي فاقد سولفات و فسفات استفاده كنيد. اين تركيبات هم موهاي طبيعي خودتان و هم موهاي اكستنشن شده را خشك مي‌كنند.

بازدید : 326
11 زمان : 1399:2

موهاي لخت و زيبا، راز زيبايي بسياري از خانم‌هاست. به همين دليل هم بسياري از افراد به دنبال روشي هستند كه بتوانند به كمك آن، موهاي خود را بدون آسيب‌ديدگي لخت و خوش حالت كنند. يكي از روش‌هايي كه معمولا براي اين دسته از افراد توصيه مي‌شود، كراتين مو است. اين روش به سرعت موها را لخت كرده و تقريبا هيچ ضرري براي آنها ندارد. اما به غير از كراتين مو، شما مي‌توانيد از روش‌هاي طبيعي ديگري نيز براي لخت كردن موها استفاده كنيد. يكي از اين روش‌ها، استفاده از روغن بادام است. در اين مقاله از خواص روغن بادام براي مو صحبت كرده و نحوه استفاده از اين ماده را توضيح مي‌دهيم. اما قبل از هر چيز اين نكته را فراموش نكنيد كه روش‌هاي طيبعي معمولا به زمان بيشتري نياز دارند.
روغن بادام از فشرده كردن دانه‌هاي درخت بادام حاصل مي‌شود. در بسياري از فرهنگ‌هاي باستاني از بادام به دليل خاصيت درماني‌اش، زياد استفاده مي‌شود. اين ماده پر از پروتئين، اسيدهاي چرب امگا 9 و ويتامين E است. به همين دليل هم ارزش غذايي زيادي دارد. خواص روغن دانه‌هاي اين درخت مي‌تواند درخشش و استحكام موهاي شما را بهبود بخشد؛ رشد آنها را افزايش دهد و موجب صاف و لخت شدن موها شود.

خواص روغن بادام براي مو

مهمترين خواص روغن بادام براي مو

روغن بادام مو را نرم مي‌كند

روغن بادام يك ماده نرم‌كننده است و مي‌تواند شكاف موها را در سطح سلولي پر كند. اين خاصيت باعث مي‌شود موها صاف‌تر شوند. پس استفاده موضعي از روغن بادام به مرور زمان بافت موها را نرم‌تر خواهد كرد.

روغن بادام باعث تقويت و ترميم موها مي‌شود

استفاده از برخي روغن‌هاي گياهي باعث مي‌شود كه ديگر موها موخوره نزد. روغن بادام يكي از اين روغن‌هاي گياهي مفيد براي ترميم مو است. خاصيت روان‌كننده روغن بادام باعث كاهش اصطكاك بين موها مي‌شود. مطالعه‌اي كه روي روغن‌هاي اين چنين انجام شده است نشان مي‌دهد كه تركيبات روغني موجود در اين مواد، مقاومت موها را نيز بهبود مي‌بخشند.

روغن بادام مي‌تواند باعث رشد موها شود

آزمايش باليني خاصي وجود ندارد كه ثابت كند روغن بادام در رشد مو مؤثر است. اما چيزي كه ما مي‌دانيم اين است كه روغن بادام مي‌تواند مو را قوي‌تر كند. بنابراين اگر موهاي‌تان را زياد رنگ مي‌كنيد و آسيب ديده‌اند حتما از اين روغن براي ترميم و افزايش رشدشان استفاده كنيد. روغن بادام حاوي مقدار زيادي ويتامين E است. همانطور كه مي‌دانيد اين ويتامين يك نوع آنتي اكسيدان طبيعي است. آنتي اكسيدان‌ها با استرس محيطي مبارزه كرده و موهاي شما را جوان‌تر و سالم‌تر مي‌كنند.

روغن بادام بيماري‌هاي پوست سر را درمان مي‌كند

روغن بادام براي درمان پوسته پوسته شدن پوست سر (درماتيت سبورئيك) و پسوريازيس بسيار عالي است. در طب سنتي چين قرن‌هاست كه از اين ماده به عنوان دارو براي رفع مشكلات پوست سر استفاده مي‌شود. ماليدن مقدار كمي روغن بادام به طور مستقيم روي پوست سر باعث افزايش جريان خون شده و آنتي اكسيدان‌هاي قدرتمندي را به پوست ارائه مي‌دهد.

نحوه استفاده از روغن بادام براي مو

براي استفاده از اين روغن كافيست كه مقداري از آن را كف دست خود ريخته و با ماليدن دست‌ها به هم آن را گرم كنيد. سپس با استفاده از كف دست، پوست سر را ماساژ دهيد. حتي مي‌توانيد طبق دستور زير از اين ماده ماسك درست كرده و روي موها بماليد:

  • 2 قسمت روغن نارگيل هم دما با اتاق را با 1 قسمت روغن بادام شيرين و يك تكه آووكادو له شده مخلوط كنيد.
  • اين ماسك موي قوي را روي موهاي تميز و خشك بماليد و 40 دقيقه صبر كنيد.
  • سپس موها را با شامپو ملايم بشوييد.

مواد مغذي و خاصيت روغن بادام مي‌تواند موهاي شما را قوي‌تر، نرم‌تر و براق‌تر كند. ضمن اين كه استفاده از اين ماده به صورت موضعي موجب مي‌شود كه پوست سر نيز بوي خوبي بگيرد.

بازدید : 306
11 زمان : 1399:2

براي انجام هر كاري نياز به يك سري ابزار و مواد اوليه داريم. خدمات آرايشي و بهداشتي نيز از اين قاعده مستثني نيستند. در اين مقاله مي‌خواهيم شما را با مواد و ابزارهاي اكستنشن مو آشنا كنيم. همان‌طور كه مي‌دانيد كيفيت مواد استفاده شده در سالن‌هاي زيبايي، يكي از عواملي است كه موجب مي‌شود سالن‌هاي مختلف از نظر درجه كيفي با هم تفاوت‌هاي چشم‌گيري داشته باشند. چرا كه علاوه بر مهارت آرايشگر، متريال مورد استفاده نيز مي‌تواند روي نتيجه نهايي كار تاثير زيادي بگذارد. به اين ترتيب براي انتخاب سالن زيبايي، علاوه بر شهرت و تجربه، بايد به عوامل ديگري نيز توجه كنيد.

آشنايي با مواد و ابزارهاي اكستنشن مو

آشنايي با ابزارهاي اكستنشن مو

ابزارهاي مورد استفاده براي اكستنشن مو بستگي به روش نصب دارند. بر همين اساس اين ابزارها را مي‌توان به سه دسته زير تقسيم كرد.

چسب كراتين

معمولا از چسب كراتين مو براي چسباندن اكستنشن موهاي طبيعي و مصنوعي استفاده مي‌شود. اين چسب آسيبي به موهاي شما نمي‌رساند؛ چرا كه با ريشه مو تماسي ندارد و چند ميلي‌متر پايين‌تر از ريشه زده مي‌شود. براي خشك كردن اين چسب از دستگاهي استفاده مي‌شود كه با نور ليزر اين كار را انجام مي‌دهد. البته كه ليزر اين دستگاه نيز براي موها ضرر ندارد و با حداقل انرژي و گرما چسب را خشك مي‌كند. به نظر مي‌رسد كه اين روش، ايمن‌ترين روش اكستنشن مو است و براي كساني كه موهاي كم حجمي دارند روش مناسبي محسوب مي‌شود.

رينگ

به غير از چسب، براي نصب اكستنشن مو مي‌توان از رينگ نيز استفاده كرد. اين رينگ‌ها فلزي هستند و براي افرادي مناسبند كه موهاي‌شان ضخيم است و فقط قصد دارند آنها را بلندتر كنند. در ضمن از رينگ تنها در شرايطي استفاده مي‌شود كه موها به جنس فلز به كار رفته در آنها واكنش نشان نمي‌دهند. به غير از موها، پوست سر برخي از افراد نيز به رينگ حساسيت دارد و دچار التهاب مي‌شود. بنابراين اين روش نصب اكستنشن، براي همه افراد مناسب نيست. از طرفي ممكن است رينگ‌هاي به كار برده شده در بين موها، زمان شينيون كردن ديده شوند.

ساير مواد و ابزارهاي اكستنشن مو

به غير از چسب و رينگ گاهي از روش بافت براي نصب موهاي مصنوعي استفاده مي‌شود. اين روش همان روش ساده بافت است؛ با اين تفاوت كه در زمان بافت موهاي طبيعي سر، براي پرپشت كردن و بلند كردن موها، از دسته‌هاي موي مصنوعي نيز استفاده مي‌شود. به اين ترتيب موي مصنوعي بدون استفاده از مواد يا ابزار خاصي به موهاي طبيعي مي‌چسبد.
حتما در بازار، موهاي مصنوعي گيره‌دار را ديده‌ايد. از اين موها نيز مي‌توانيد براي اكستنشن موقت استفاده كنيد. گيره نصب شده در بالاي اين مدل اكستنشن به سادگي به موهاي طبيعي خودتان وصل شده و حجم و بلندي موها را افزايش مي‌دهد.
با توجه به مواد و ابزارهاي مورد استفاده، روش‌هاي اكستنشن مو را مي‌توان به طور كلي به دو دسته روش گرم و روش سرد تقسيم كرد. در روش گرم، براي چسباندن موهاي مصنوعي از گرما و چسب استفاده مي‌شود. در روش سرد نيز از ديگر ابزارهاي اكستنشن مو مانند رينگ، بافت يا گيره‌ استفاده مي‌شود.
روش‌هاي سرد معمولا ايمن‌تر از روش گرم هستند اما اگر كار اكستنشن را به متخصص با تجربه بسپاريد، فرقي نمي‌كند كه از كدام روش استفاده مي‌كنيد. در هر صورت، تبحر و تخصص آرايشگرتان مي‌تواند روي نتيجه نهايي تاثيرگذار باشد.
بنابراين اگر سالن زيبايي معتبري را انتخاب كنيد؛ فرقي نمي‌كند كه از چه ابزار و روشي استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد نتيجه راضي‌كننده باشد، حتما كار را به كاردان بسپاريد. نصب اكستنشن به روش اصولي و با استفاده از مواد اوليه مرغوب و ابزار تخصصي، مي‌تواند آرزو شما را براي داشتن موهاي پرپشت و بلند محقق سازد.

بازدید : 312
11 زمان : 1399:2

يكي از مهم‌ترين مواردي كه بايد هنگام خريد شامپوي مخصوص موهاي اكستنشن شده در نظر بگيريد اين است كه آيا محصول انتخابي شما براي شستشوي اكستنشن مو مناسب است يا خير؟ شامپوها معمولا حاوي مواد طبيعي و شيميايي متفاوتي هستند كه همه آنها براي شستشوي اكستنشن مو مناسب نمي‌باشند. بنابراين اگر اين سوال مهم در ذهن شما هم نقش بسته و مي‌خواهيد بدانيد كه حضور كدام ماده اوليه در شامپوهاي مخصوص موهاي اكستنشن شده باعث مي‌شود در مصرف اين محصول ممنوعيت ايجاد شود؛ ما را تا انتهاي اين مقاله همراهي كنيد.

چه محصولاتي را نبايد براي شستشوي اكستنشن مو استفاده كرد

مواد ممنوعه در شامپوهاي مخصوص شستشوي اكستنشن مو

محصولاتي كه حاوي سولفات و الكل هستند

قبل از هر چيز، در زمان خريد بايد ليست مواد تشكيل‌دهنده محصول را حتما بررسي كرده و اطمينان حاصل كنيد كه مواد زير در اين ليست حضور ندارند:

  • SLS
  • سديم لوريل سولفات
  • سديم لورت سولفات
  • دنات الكل
  • اتانول
  • الكل SD 40
  • پروپانول
  • ايزوپروپيل
  • پروپيل

خريد محصولات عاري از سولفات و الكل براي افرادي كه اكستنشن مو دارند يك ضرورت است. زيرا انتخاب محصول مناسب براي سلامت موها اهميت دارد. اين تركيبات چربي طبيعي موها را از بين مي‌برند و به نوبه خود موها را خشك‌تر و مستعد ژوليدگي و در هم تنيدگي مي‌كنند.
استفاده طولاني مدت از اين مواد روي يكپارچگي موهاي طبيعي و موهاي اكستنشن شده تاثير خواهد گذاشت. به ياد داشته باشيد، محصولاتي كه عاري از سولفات‌ها هستند ممكن است به دليل قدرت پاك‌كنندگي ملايم خود، نتوانند چربي زيادي را از روي مو و پوست سر پاك كنند. اما اين فاكتور يك ويژگي خوب است. چرا كه هدف از انتخاب اين شامپوها اين است كه چربي طبيعي مو از بين نرود.
هميشه حتماً قبل از خريد هر كالايي، يك كار ساده انجام دهيد و آن هم اين است كه محصول را بچرخانيد و همه ابعاد بسته‌بندي را بررسي كنيد. بسياري از كارخانه‌ها، حضور سولفات‌ها و الكل‌ها را در فرمولاسيون محصول خود، در اين قسمت‌ها اعلام مي‌كنند. همه شركت‌هايي كه ادعا مي‌كنند شامپوهاي‌شان عاري از سولفات است، حرف‌شان واقعي نيست. به همين دليل بسيار مهم است كه بدانيد چه موادي در محصول انتخابي شما وجود دارد.
همچنين به خاطر داشته باشيد كه الكل انواع مختلفي دارد. به عنوان مثال، الكل ايزوپروپيل براي خشك كردن موهاي طبيعي طراحي شده است و معمولاً در اسپري‌هاي مو و ژل‌ها وجود دارد زيرا هنگام استفاده سريع خشك مي‌شود. استفاده مداوم از اين ماده مي‌تواند موها را بسيار خشك و مجعد كند. البته اين طور نيست كه همه الكل‌ها بد باشند. پركاربردترين الكل‌هاي چرب و مفيد موجود در محصولات مراقبت از مو عبارتند از:

  • سيتيل
  • استريل
  • سيتاريل
  • ميريستيل
  • بهنيل
  • لوريل

الكل ستئاريل و الكل ستيل دو نمونه از رايج‌ترين الكل‌هاي چرب هستند كه بيشتر در محصولات مراقبت از مو يافت مي‌شوند. زيرا از رطوبت مو و قابليت كنترل آن پشتيباني مي‌كنند. اين الكل‌ها معمولا در نرم‌كننده‌ها نيز وجود دارند و به ما اين امكان را مي‌دهند كه بتوانيم بهتر موهاي‌مان را شانه كنيم.

چند نكته ساده در مورد استفاده از ساير محصولات

استفاده از محصولاتي مانند اسپري مو، ژل مو يا واكس مو نيز به احتمال زياد مي‌تواند باعث چسبندگي اكستنشن شود. بنابراين هرچه بيشتر از اين محصولات استفاده شود، نياز به شستشوي بيشتري نيز داريد. به ياد داشته باشيد كه خشك و درهم تنيده شدن موهاي اكستنشن شده، لزوم شستشوي آنها را تشديد مي‌كند.
فراموش نكنيد كه شما براي زيباتر شدن موهاي‌تان اكستنشن انجام داده‌ايد. بنابراين لزومي ندارد كه مدام آنها را با محصولات و روش‌هاي آسيب‌زننده تغيير حالت دهيد. براي اين كار بهتر است از روش‌هاي سالم‌تر استفاده كنيد.
مثلا اگر مي‌خواهيد اكستنشن‌هاي صاف را حالت دهيد؛ به جاي استفاده از ابزارهاي گرم‌كننده مانند بابليس و سشوار، از شب قبل موها را بيگودي بپيچيد. در ضمن اگر نمي‌خواهيد به موهاي اكستنشن شده خود آسيب برسانيد، حتما از بيگودي‌هاي سبك پلاستيكي استفاده كنيد.
پس ديگر از روش‌ها و مواد آسيب‌زننده براي شستشوي اكستنشن مو استفاده نكنيد تا هم موهاي طبيعي و هم موهاي اكستنشن شده‌تان سالم بماند.

بازدید : 293
11 زمان : 1399:2

اكستنشن مو ساده‌ترين، سريع‌ترين و ايمن‌ترين روش براي پرپشت كردن و بلند كردن موها تنها در عرض چند دقيقه است. در واقع اين روش، نوعي كاشت مو محسوب مي‌شود. اين بدان معني است كه شما مي‌توانيد به راحتي و بدون پرداخت هزينه زياد، موهاي خود را بلندتر و پرپشت‌تر جلوه دهيد. اكستنشن مو روش‌هاي مختلفي مانند اكستنشن ليزري دارد و راه‌حل مناسبي براي كساني است كه به دنبال موهاي بلندتر هستند. البته ممكن است سوالات زيادي درباره اكستنشن مو داشته باشيد. اگر اين چنين است توصيه مي‌كنيم كه خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.

چند سوال و جواب مهم درباره اكستنشن مو

مهمترين سوالاتي كه درباره اكستنشن مو وجود دارد

چه اكستنشني مناسب موهاي من است؟

بهترين اكستنشن، اكستنشني است كه به خوبي با موهاي شما تركيب مي‌شود و متناسب با سبك زندگي شماست. به عنوان مثال، اگر زياد دوش مي‌گيريد؛ مي‌رقصيد؛ كار مي‌كنيد؛ شنا مي‌كنيد يا ورزش مي‌كنيد، شايد بهتر باشد در مورد روش و نوع اكستنش موهاي‌تان با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد. مدت زمان انجام اين فعاليت‌ها نيز در تصميم شما اثر گذارند.
انتخاب اكستنشن مناسب براي اين افراد نه تنها باعث مي‌شود موهاي سرشان هميشه تميز بماند، بلكه باعث افزايش طول عمر اكستنشن نيز مي‌شود. در ضمن موهاي خودتان نيز كمتر آسيب مي‌بيند.

طول عمر اكستنشن چقدر است؟

طول عمر اكستنشن بستگي به اين دارد كه چقدر از آن مراقبت مي‌كنيد؛ از چه محصولاتي براي شستشوي آن استفاده مي‌كنيد. با مراقبت مناسب مي‌توانيد از 6 ماه تا 1 سال يا حتي بيشتر از اكستنشن استفاده كنيد.

آيا اكستنشن به موها آسيب مي‌رساند؟

نوع و روش مورد استفاده براي نصب، براي پاسخ دادن به اين سوال اهميت دارد. اگر اكستنشن را به درستي نصب نكنيد و از مواد بي‌كيفيت براي نصب آن استفاده كنيد؛ ممكن است موهاي خودتان آسيب ببيند. اما در كل انتخاب يك فرد متخصص و استفاده از مواد باكيفيت براي اكستنشن، كمترين آسيب را به مو وارد مي‌كند. البته ميزان كشش و استرسي كه روي موهاي خودتان وارد مي‌شود نيز مهم است. همان‌طور كه گفتيم، نتيجه انتخاب مناسب، موهاي سالم‌تر است.

نصب اين موها چقدر طول مي‌كشد؟

تبحر شخصي كه اكستنشن را براي‌تان نصب مي‌كند روي كيفيت كار تاثير زيادي دارد. يكي ديگر از عواملي كه با تجربه و تخصص ارتباط دارد، مدت زماني است كه براي نصب صرف مي‌شود.
اگر آرايشگرتان تبحر و تخصص كافي در اين زمينه را داشته باشد؛ مي‌توانيد در حداقل زمان ممكن، اكستنشن‌ها را نصب كنيد. شايد در عرض 1 الي 2 ساعت اين كار قابل انجام باشد. البته اين موضوع نيز بستگي به حجم موهايي دارد كه مي‌خواهيد اكستنشن كنيد.

آيا افرادي كه موهاي مجعد دارند مي‌توانند از اين روش استفاده كنند؟

بله. حتي افرادي كه موهاي مجعد و فرفري دارند نيز مي‌توانند از اكستنشن‌هاي مشابه با فرم موهاي خود استفاده كنند.

براي نصب اكستنشن، موهاي خودمان بايد چقدر بلند باشد؟

سوالي مهمي كه بيشتر خانم‌ها درباره اكستنشن مو دارند اين است كه اين موها را روي سر چه افرادي مي‌توان نصب كرد؟ آيا افرادي كه موهاي كوتاه دارند نيز مي‌توانند از اكستنشن استفاده كنند؟ بله. اما شرطش آن است كه موهاي اصلي خودتان حداقل تا سر شانه باشد.

آيا مي‌توان از اكستنشن براي عروس نيز استفاده كرد؟

بله. عروس‌هايي كه به هر دليلي موهاي كم‌پشت و كوتاهي دارند، مي‌توانند از اكستنشن قبل از روز عروسي استفاده كنند تا آرايشگرشان بتواند بهترين مدل موي عروس را روي سرشان پياده كند.

از چه محصولات و شامپوهايي مي‌توانيم براي اين موها استفاده كنيم؟

از آنجا كه اكستنشن از ريشه مو تغذيه نمي‌كند؛ بهتر است از محصولات و شامپوهاي ارگانيك براي مراقبت از آنها استفاده كنيد. البته اگر دسترسي به اين محصولات براي‌تان امكان‌پذير نيست، سعي كنيد حداقل از شامپوها و نرم‌كننده‌هاي بدون الكل و سولفات استفاده كنيد. چرا كه اين مواد مي‌توانند موها را خشك كنند.
ما توصيه مي‌كنيم بيشتر از محصولات باكيفيت كه مخصوص موهاي خشك و آسيب‌ديده هستند استفاده كنيد. زيرا اين محصولات به سلامت و تغذيه موها كمك مي‌كنند.

آيا روش خاصي براي شستشو و شانه كردن اين موها وجود دارد؟

از آنجا كه اكستنشن از چربي پوست سر در امان است؛ نيازي به شستشوي زياد ندارد. بنابراين هر زمان كه موهاي خودتان كثيف شد، سرتان را بشوييد. فراموش نكنيد كه براي شستشو حتما از شامپوهاي بدون الكل و سولفات استفاده كنيد. از طرفي اين موها دقيقا مانند موهاي خودتان است. بنابراين ممكن است در هم تنيده شوند. پس حداقل يك بار در روز آنها را شانه كنيد.
اميدواريم كه با ارائه اين مطلب، به سوالات شما درباره اكستنشن مو پاسخ داده باشيم. اما اگر هنوز هم سوالي در مورد اين روش كاشت مو داريد؛ مي‌توانيد ساير مقالات ما را كه درباره اكستنشن مو هستند مطالعه كنيد.

بازدید : 300
11 زمان : 1399:2

ريزش مو بعد از زايمان يكي از رايج‌ترين مشكلاتي است كه بيشتر خانم‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. اين عارضه گاهي تا حدي جدي مي‌شود كه مشكلات روحي ايجاد مي‌كند. اما نيازي نيست نگران باشيد. چرا كه اين مدل ريزش مو طبيعي است و راه‌حل‌هاي زيادي براي درمان آن وجود دارد. مثلا كراتين مو يكي از روش‌هايي است كه بعد از مشورت با پزشك مي‌توانيد براي درمان ريزش مو بعد از زايمان از آن استفاده كنيد.

درمان ريزش مو بعد از زايمان

علت ريزش مو بعد از زايمان

در دوران بارداري، هورمون‌هاي بدن به طور چشم‌گيري تغيير مي‌كنند. به‌خصوص هورموني به نام hCG. اين هورمون همان فاكتوري است كه در تست بارداري اندازه‌گيري شده و افزايش آن نشان‌گر حاملگي است. بارداري باعث افزايش چندين هورمون ديگر از جمله استروژن، پروژسترون، اكسي‌توسين و پرولاكتين نيز مي‌شود. اما بلافاصله پس از به دنيا آمدن نوزاد، سطح بسياري از اين هورمون‌ها به خصوص استروژن و پروژسترون كاهش مي‌يابد.
اين هورمون‌ها طي 24 ساعت اول پس از زايمان تقريباً به سطح عادي بر مي‌گردند. اگرچه پرولاكتين تا زماني كه به نوزاد شير مي‌دهيد بالاست. حجم خون مادر نيز بعد از زايمان كاهش مي‌يابد؛ اما افت آن به تدريج رخ مي‌دهد.
هورمون‌ها بزرگترين دليل تغيير موها در حاملگي و ريزش مو پس از زايمان است.
در دوران بارداري، ميزان بالاي استروژن، معمولا از ريزش مو جلوگيري مي‌كند. همان‌طور كه مي‌دانيد هر روز تعدادي از موهاي بدن و سرمان طي يك روند طبيعي دچار ريزش مي‌شوند. در دوران بارداري اين نوع ريزش مو كاهش مي‌يابد. اين اتفاق بر اثر افزايش حجم خون و گردش خون است؛ و همين امر باعث مي‌شود موها در حاملگي كمتر از حد نرمال بريزند.
بنابراين بعد از زايمان و كاهش سطح هورمون‌ها، موها با شدت زيادي شروع به ريزش كرده و ممكن است فرد را دچار اضطراب كند. البته حجم كلي موهايي كه بعد از زايمان از دست مي‌دهدي؛ احتمالاً بيشتر از حجمي نيست كه بايد طي اين 9 ماه مي‌ريخت.
ريزش مو پس از زايمان ممكن است دقيقا بعد از به دنيا آمدن نوزاد شروع شده و بعضي اوقات تا يك سال ادامه پيدا كند. اما معمولاً در 4 ماهگي نوزاد به اوج خود مي‌رسد. بنابراين اگر كودك شما چند ماهه است و هنوز هم موهاي خود را از دست مي‌دهيد، نبايد هراس داشته باشيد.

روش‌هاي درمان ريزش مو بعد از زايمان

كمتر از سشوار استفاده كنيد

گرم كردن موها با سشوار و اتوي مو، ممكن است باعث نازك‌تر شدن آن شود. سعي كنيد زياد از اين ابزارها استفاده نكنيد و اجازه دهيد موهاي‌تان در معرض هوا خشك شوند.
شانه كردن بيش از حد نيز باعث ريزش مو مي‌شود. بنابراين هنگام شانه كردن، با موهاي‌تان با ملاطفت رفتار كنيد و بيش از يك بار در روز شانه نزنيد. اگر وقت اضافه داريد از آن براي نوازش كودك و يا خوابيدن استفاده كنيد!

خوب غذا بخوريد

از رژيم غذايي شامل انواع ميوه‌ها، سبزيجات و پروتئين‌هاي سالم استفاده كنيد. اين رژيم غذايي بهترين راه براي اطمينان از تامين تمام مواد مغذي مورد نياز بدن است. برخي از غذاهايي كه براي بهبود سلامت موها مفيدند عبارتند از:

  • سبزيجات برگ‌دار و تيره رنگ (براي تامين آهن و ويتامين C)
  • سيب‌زميني شيرين و هويج (براي تامين بتاكاروتن)
  • تخم‌مرغ (براي تامين ويتامين D)
  • ماهي (براي تامين امگا 3 و منيزيم)

تحت نظر پزشك از مولتي ويتامين استفاده كنيد

مكمل‌هاي ويتاميني نبايد جايگزيني براي رژيم غذايي باشند. به خصوص وقتي كه مادر شده‌ايد و بايد از يك نوزاد مراقبت كنيد. اما اگر رژيم غذايي شما متعادل نباشد؛ پزشك ممكن است به عنوان يك روش كمكي مصرف مكمل را به شما پيشنهاد دهد.
البته هنوز مشخص نشده است كه آيا ويتامين خاصي وجود دارد كه روي ريزش مو تأثير بگذارد يا خير؟ اما برخي از ويتامين‌ها براي سلامت كلي موها مفيدند. اغلب توصيه مي‌شود مصرف ويتامين‌هاي دوران بارداري را بعد از تولد نوزاد نيز ادامه دهيد. به خصوص اگر به نوزاد شير مي‌دهيد.

از شامپو حجم‌دهنده استفاده كنيد

در حالي كه هيچ مدركي در مورد تاثير مثبت اين شامپوها بر روي حجم موها وجود ندارد؛ اما تجربه ثابت كرده كه اين شامپوها گاهي با تغيير ظاهر موها مي‌توانند آنها را پرحجم‌تر نشان دهند.
هيچ يك از روش‌هايي كه در اين مقاله به آنها اشاره كرده‌ايم اثبات شده نيستند؛ اما به مرور زمان مي‌توانند از اين عارضه جلوگيري كنند. اگر نگران ظاهر موهاي خود هستيد و مي‌خواهيد بعد از به دنيا آمدن نوزادتان نيز در مهماني‌ها و مجالس بدرخشيد، مي‌توانيد براي كراتين تراپي مو نيز بعد از مشورت با پزشك متخصص، براي تقويت موها استفاده كنيد. اين روش هم مي‌تواند ظاهر موها را به شدت بهبود دهد.

بازدید : 293
11 زمان : 1399:2

بسياري از افراد از ريزش مو رنج مي‌برند. متاسفانه اين عارضه نه تنها مي‌تواند بر روي زيبايي ظاهر تاثير بگذارد، بلكه به عزت نفس فرد نيز آسيب مي‌رساند. يكي از عملي‌ترين روش‌ها براي جبران اين آسيب‌ها، استفاده از اكستنشن مو است. البته اين روش تنها راه حل جلوگيري از ريزش مو نيست.طبق گزارش آكادمي پوست آمريكا، شايع‌ترين علت ريزش مو، يك بيماري به نام ريزش موي ارثي است.

4 گياهي كه به جلوگيري از ريزش مو كمك مي‌كند

اما به غير از اين عامل، چندين علت ديگر نيز براي ريزش مو وجود دارد كه برخي از آنها عبارتند از:

  • استرس عاطفي يا جسمي
  • شروع مصرف يك داروي جديد
  • بيماري‌هاي خودايمني
  • كمبودهاي تغذيه‌اي
  • سيگار كشيدن
  • استفاده بيش از حد از محصولات شيميايي
  • عدم مراقبت از مو
  • رژيم غذايي نامناسب
  • مشكلات تيروئيدي
  • كم‌خوني
  • بارداري
  • شيمي درماني

البته كه رفع اين مشكلات پزشكي مي‌تواند از ريزش مو جلوگيري كند؛ اما روش‌هاي گياهي نيز يكي از ايمن‌ترين و ارزان‌ترين راه‌ها براي تحريك رشد مو هستند. داشتن موهاي سالم و زيبا باعث مي‌شود اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد.

جلوگيري از ريزش مو با كمك گياهان دارويي

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گياهي مؤثر است كه ضمن تحريك رشد مو، به مبارزه با ريزش مو نيز كمك مي‌كند. آلوئه‌ورا جريان خون ارسالي به پوست سر را افزايش مي‌دهد. اين به اين معني است كه مواد مغذي بيشتري به فوليكول‌هاي مو مي‌رسد. اين گياه همچنين حاوي ويتامين‌هاي A ، C و E است كه به گردش سلول‌هاي خوني كمك كرده و رشد سلول‌هاي سالم را ترويج مي‌دهد. بنابراين با استفاده از اين ماده موهاي براقي خواهيد داشت.

  1. يك برگ آلوئه‌ورا را باز كرده و ژل داخل آن را به آرامي با قاشق بيرون بياوريد.
  2. ژل استخراج شده را روي پوست سر خود بماليد.
  3. به آرامي آن را چند دقيقه ماساژ دهيد.
  4. اجازه دهيد چند ساعت اين ژل روي پوست سر بماند.
  5. سپس با استفاده از شامپوي ملايم موها را بشوييد.
  6. اين كار را 2 بار در هفته تكرار كنيد.

رزماري

رزماري نيز رشد مو را تحريك مي‌كند. اين گياه باعث بهبود گردش خون ارسالي به پوست سر مي‌شود. به اين ترتيب مواد مغذي بيشتري به فوليكول‌هاي مو وارد شده و رشد مو ترغيب مي‌شود.

اين گياه همچنين به جلوگيري از سفيد شدن زودرس موها و شوره سر كمك مي‌كند. علاوه بر اين براي درمان خارش پوست سر يك ماده فوق‌العاده است.

  • يك مشت برگ تازه رزماري را به 2 تا 3 فنجان آب گرم اضافه كنيد و بگذاريد 15 دقيقه اين تركيب بجوشد.
  • سپس برگ‌هاي گياه را از آب جدا كنيد و بگذاريد عصاره به دست آمده خنك شود.
  • در هفته چند بار از اين عصاره براي شستشوي مو استفاده كنيد.

روش ديگري براي استفاده از اين گياه وجود دارد كه به شرح زير است:

  1. چند قطره عصاره رزماري را به 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون يا نارگيل گرم اضافه كنيد.
  2. پوست سر خود را با اين تركيب ماساژ دهيد.
  3. بعد از 45 دقيقه تا يك ساعت موهاي خود را شامپو كنيد.
  4. هفته‌اي 2 يا 3 بار اين درمان را تكرار كنيد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس يكي ديگر از گياهان مفيدي است كه به رشد مو و كاهش طاسي كمك مي‌كند. تحقيقات علمي نشان داده‌اند كه اسطوخودوس داراي خواص ضد باكتريايي است و براي مبارزه با عفونت‌هاي پوست سر، شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست بسيار مؤثر است.

  1. 4 يا 5 قطره اسانس اسطوخودوس را در 2 قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد.
  2. اين تركيب را مستقيماً روي پوست سر خود بماليد.
  3. حداقل 20 تا 30 دقيقه صبر كنيد.
  4. سپس موهاي خود را طبق معمول شامپو كنيد.
  5. مي‌توانيد هفته‌اي 2 يا 3 بار اين كار را انجام دهيد.

نعناء

نعناء گياهي ديگر است كه مي‌توانيد از آن براي درمان و جلوگيري از ريزش مو استفاده كنيد. اين گياه نيز گردش خون را در پوست سر تحريك كرده و فوليكول‌هاي مو را تقويت مي‌كند. در نتيجه باعث رشد مو مي‌شود.

  1. 5 قطره عصاره نعناء را در 2 قاشق غذاخوري روغن نارگيل يا روغن زيتون ولرم مخلوط كنيد.
  2. روغن را روي پوست سر ماساژ داده و 20 دقيقه صبر كنيد.
  3. سپس موهاي خود را شامپو كنيد.
  4. هفته‌اي 2 بار اين كار را تكرار كنيد.

البته اين نكته را فراموش نكنيد كه استفاده از اين روش‌ها نياز به صبر و حوصله زيادي دارد. اگر مي‌خواهيد مشكل كم‌پشتي موهاي خود را سريع‌تر درمان كنيد مي‌توانيد از روش‌هايي مانند اكستنش مو نيز استفاده كنيد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 1071
  • بازدید کلی : 18546
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی